Szkolenia i warsztaty
Celem szkoleń i warsztatów psychologicznych jest nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie określonym tematyką. Szkolenie zawiera większą komponentę wiedzy, z kolei warsztat kładzie nacisk na aspekt praktyczny.
Osoba prowadząca warsztat lub szkolenie jest specjalistą w danej dziedzinie, posiada wiedzę teoretyczną oraz doświadczenie zawodowe w danym obszarze. Proponuje taki program wydarzenia i jego przebieg, aby uczestnicy odnieśli maksimum korzyści i zadowolenia.
W PRIMODIUM prowadzimy szkolenia i warsztaty zaprojektowane na potrzeby konkretnych grup odbiorców. Zachęcamy do kontaktu w celu ustalenia tematyki, czasu trwania i szczegółów organizacyjnych wydarzenia. Nasze warunki lokalowe pozwalają na organizację szkoleń i warsztatów dla grupy liczacej maksymalnie 14 osób.
Przykładowe oferty szkoleń i warsztatów
ASERTYWNOŚĆ JAKO NARZĘDZIE SKUTECZNEGO ZARZĄDZANIA
ASERTYWNOŚĆ JAKO NARZĘDZIE SKUTECZNEGO ZARZĄDZANIA
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych, istotnych w asertywnym zarządzaniu.
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej własnych uwarunkowań sprzyjających lub osłabiających asertywne funkcjonowanie.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) związanych z asertywnym zarządzaniem.
Program:
- Asertywna postawa wobec siebie i innych
- Asertywne wyrażanie trudnych emocji
- Asertywne zachowania w pracy i w życiu prywatnym
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach,
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat) .
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- arkusze do ćwiczeń (warsztat),
- spis proponowanej literatury.
ASERTYWNOŚĆ JAKO PODSTAWA KONSTRUKTYWNEJ KOMUNIKACJI
ASERTYWNOŚĆ JAKO PODSTAWA KONSTRUKTYWNEJ KOMUNIKACJI
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych, istotnych w asertywnym komunikowaniu się
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej własnych uwarunkowań sprzyjających lub osłabiających asertywne funkcjonowanie.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) związanych z asertywnym komunikowaniem się.
Program:
- Podstawy efektywnej komunikacji
- Istota i znaczenie asertywności
- Asertywna postawa wobec samego siebie
- Asertywność w kontaktach z innymi ludźmi.
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach (warsztat),
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat).
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- arkusze do ćwiczeń (warsztat),
- spis proponowanej literatury.
SZTUKA AUTOPREZENTACJI I WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH
SZTUKA AUTOPREZENTACJI I WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych uczestniczących w procesie autoprezentacji.
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej własnej autoprezentacji.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) prezentowania siebie oraz publicznego występowania.
Program:
- Rozpoznawanie własnych mocnych i słabych stron (warsztat)
- Metody wywierania wpływu na innych
- Prawa rządzące atrakcyjnością interpersonalną
- Analiza własnego stylu prezentowania siebie (warsztat)
- Praktyczne konstruowanie własnego wizerunku (warsztat)
- Zasady konstruktywnego przedstawiania własnej osoby
- Praktyczne ćwiczenie autoprezentacji (warsztat)
- Zasady udanych wystąpień publicznych
- Praktyczne ćwiczenie wystąpienia publicznego (warsztat)
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach (warsztat),
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat)
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- arkusze do ćwiczeń (warsztat),
- spis proponowanej literatury.
ASERTYWNOŚĆ JAKO PODSTAWA KONSTRUKTYWNEJ KOMUNIKACJI
ASERTYWNOŚĆ JAKO PODSTAWA KONSTRUKTYWNEJ KOMUNIKACJI
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych, istotnych w asertywnym komunikowaniu się
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej własnych uwarunkowań sprzyjających lub osłabiających asertywne funkcjonowanie.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) związanych z asertywnym komunikowaniem się.
Program:
- Podstawy efektywnej komunikacji
- Istota i znaczenie asertywności
- Asertywna postawa wobec samego siebie
- Asertywność w kontaktach z innymi ludźmi.
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach (warsztat),
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat).
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- arkusze do ćwiczeń (warsztat),
- spis proponowanej literatury.
EFEKTYWNA KOMUNIKACJA W PRACY
EFEKTYWNA KOMUNIKACJA W PRACY
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych, istotnych w procesie efektywnego komunikowania się.
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej własnego stylu komunikowania się.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) związanych z efektywnym komunikowaniem się.
Program:
- Efektywna komunikacja z samym sobą
- Zasady budowania własnego wizerunku
- Efektywna komunikacja z innymi ludźmi
- Zasady nawiązywania i podtrzymywania pozytywnych relacji
- Konflikt jako szansa
- Zasady konstruktywnego rozwiązywania konfliktów
- Radzenie sobie w sytuacjach trudnych
- Konstruktywne metody reagowania na tzw. trudnych pacjentów
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach,
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat).
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- arkusze do ćwiczeń (warsztat),
- spis proponowanej literatury.
KOMUNIKOWANIE SIĘ LEKARZA Z PACJENTEM. SZTUKA NAWIĄZYWANIA KONTAKTU
KOMUNIKOWANIE SIĘ LEKARZA Z PACJENTEM. SZTUKA NAWIĄZYWANIA KONTAKTU
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych, istotnych w procesie efektywnego komunikowania się i nawiązywania kontaktu.
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej własnego stylu komunikowania się.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) związanych z efektywnym komunikowaniem się i nawiązywaniem kontaktu.
Program:
- Nawiązywanie, podtrzymywanie i zamykanie kontaktu z pacjentem
- Szczegółowe zasady skutecznej komunikacji z pacjentem
- Rozmowy z pacjentem i jego rodziną na trudne tematy
- Radzenie sobie ze stresem komunikacyjnym
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach (warsztat),
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat).
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- arkusze do ćwiczeń (warsztat),
- spis proponowanej literatury.
KONSTRUKTYWNE POROZUMIEWANIE SIĘ Z ZESPOŁEM
KONSTRUKTYWNE POROZUMIEWANIE SIĘ Z ZESPOŁEM
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych, istotnych w procesie efektywnego komunikowania się.
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej własnego stylu komunikowania się.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) związanych z efektywnym komunikowaniem się.
Program:
- Mowa werbalna i pozawerbalna
- Wyznaczniki poprawnej komunikacji
- Zasady konstruktywnej oceny
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach (warsztat),
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat).
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- arkusze do ćwiczeń (warsztat),
- spis proponowanej literatury.
KONTAKT TERAPEUTYCZNY Z PACJENTEM. ROZMOWY, KTÓRE LECZĄ
KONTAKT TERAPEUTYCZNY Z PACJENTEM. ROZMOWY, KTÓRE LECZĄ.
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych, istotnych w procesie efektywnego komunikowania się.
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej własnego stylu komunikowania się.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) związanych z efektywnym komunikowaniem się i udzielaniem pomocy psychologicznej.
Program:
- Istota kontaktu terapeutycznego
- Rozmowa z pacjentem jako akt twórczy
- Rozmowy z pacjentem i jego rodziną na jeszcze bardziej trudne tematy
- „Człowiek człowiekowi (…)” terapeutą
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach (warsztat),
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat).
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- arkusze do ćwiczeń (warsztat),
- spis proponowanej literatury.
TWÓRCZE ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW
TWÓRCZE ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych, istotnych w procesie rozwiązywania konfliktów.
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej wybranych aspektów funkcjonowania psychicznego.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) związanych z efektywnym rozwiązywaniem konfliktów.
Program:
- Kiedy powstaje konflikt? Po co powstaje konflikt?
- Konflikt jako szansa na lepsze porozumienie.
- Konflikt jako szansa na lepsze poznanie potrzeb oraz oczekiwań własnych i partnera.
- Konflikt jako szansa na poprawę współpracy i jakości pracy.
- Wykorzystanie zasad efektywnej komunikacji w rozwiązywaniu konfliktów.
- Sposoby rozwiązywania konfliktów – jakie? Kiedy? Dla kogo?
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach (warsztat),
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat).
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- arkusze do ćwiczeń (warsztat),
- spis proponowanej literatury.
RADZENIE SOBIE W SYTUACJACH TRUDNYCH
RADZENIE SOBIE W SYTUACJACH TRUDNYCH
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych, istotnych w procesie radzenia sobie.
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej wybranych aspektów funkcjonowania psychicznego.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) usprawniających funkcjonowanie w obszarach: radzenia sobie ze stresem, asertywnego komunikowania się i oceniania, rozwiązywania konfliktów.
Program:
- Metody radzenia sobie ze stresem
- Zasady asertywnego komunikowania się
- Techniki efektywnego oceniania i rozwiązywania konfliktów
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach (warsztat),
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat).
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- spis proponowanej literatury.
ZARZĄDZANIE STRESEM W PRACY
ZARZĄDZANIE STRESEM W PRACY
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych, istotnych w procesie radzenia sobie ze stresem.
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej wybranych aspektów funkcjonowania psychicznego.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) usprawniających efektywne radzenia sobie ze stresem.
Program:
- Istota stresu ostrego oraz przewlekłego
- Radzenie sobie ze stresem zawodowym
- Wzmacnianie psycho – fizycznej odporności
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach (warsztat),
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat).
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- arkusze do ćwiczeń (warsztat),
- spis proponowanej literatury.
ASERTYWNOŚĆ JAKO PODSTAWA KONSTRUKTYWNEJ KOMUNIKACJI
ASERTYWNOŚĆ JAKO PODSTAWA KONSTRUKTYWNEJ KOMUNIKACJI
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych, istotnych w asertywnym komunikowaniu się
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej własnych uwarunkowań sprzyjających lub osłabiających asertywne funkcjonowanie.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) związanych z asertywnym komunikowaniem się.
Program:
- Podstawy efektywnej komunikacji
- Istota i znaczenie asertywności
- Asertywna postawa wobec samego siebie
- Asertywność w kontaktach z innymi ludźmi.
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach (warsztat),
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat).
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- arkusze do ćwiczeń (warsztat),
- spis proponowanej literatury.
Osoba prowadząca::
dr n.hum. Monika Bąk – Sosnowska – psycholog kliniczny, nauczyciel akademicki, terapeutaKOMUNIKOWANIE SIĘ LEKARZA Z PACJENTEM. SZTUKA NAWIĄZYWANIA KONTAKTU
KOMUNIKOWANIE SIĘ LEKARZA Z PACJENTEM. SZTUKA NAWIĄZYWANIA KONTAKTU
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych, istotnych w procesie efektywnego komunikowania się i nawiązywania kontaktu.
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej własnego stylu komunikowania się.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) związanych z efektywnym komunikowaniem się i nawiązywaniem kontaktu.
Program:
- Nawiązywanie, podtrzymywanie i zamykanie kontaktu z pacjentem
- Szczegółowe zasady skutecznej komunikacji z pacjentem
- Rozmowy z pacjentem i jego rodziną na trudne tematy
- Radzenie sobie ze stresem komunikacyjnym
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach (warsztat),
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat).
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- arkusze do ćwiczeń (warsztat),
- spis proponowanej literatury.
Osoba prowadząca::
dr n.hum. Monika Bąk – Sosnowska – psycholog kliniczny, nauczyciel akademicki, terapeutaKONTAKT TERAPEUTYCZNY Z PACJENTEM. ROZMOWY, KTÓRE LECZĄ
KONTAKT TERAPEUTYCZNY Z PACJENTEM. ROZMOWY, KTÓRE LECZĄ
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych, istotnych w procesie efektywnego komunikowania się.
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej własnego stylu komunikowania się.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) związanych z efektywnym komunikowaniem się i udzielaniem pomocy psychologicznej.
Program:
- Istota kontaktu terapeutycznego
- Rozmowa z pacjentem jako akt twórczy
- Rozmowy z pacjentem i jego rodziną na jeszcze bardziej trudne tematy
- „Człowiek człowiekowi (…)” terapeutą
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach (warsztat),
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat).
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- arkusze do ćwiczeń (warsztat),
- spis proponowanej literatury.
Osoba prowadząca::
dr n.hum. Monika Bąk – Sosnowska – psycholog kliniczny, nauczyciel akademicki, terapeutaOSWAJANIE PRZESTRZENI GABINETU STOMATOLOGICZNEGO? – BUDOWANIE RELACJI Z PACJENTEM I PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY LECZENIA
OSWAJANIE PRZESTRZENI GABINETU STOMATOLOGICZNEGO? – BUDOWANIE RELACJI Z PACJENTEM I PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY LECZENIA
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych związanych ze spostrzeganiem interpersonalnym, komunikowaniem się, łagodzeniem bólu.
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej własnego stylu komunikowania się.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) związanych z: efektywną komunikacją, radzeniem sobie ze stresem, udzielaniem pomocy psychologicznej.
Program:
- Radzenie sobie ze społecznym i kulturowym kontekstem wykonywanego zawodu
- Radzenie sobie ze stresem i umiejętność dbania o siebie
- Sposoby redukowania napięcia i lęku sytuacyjnego u pacjenta
- Czynniki psychiczne w odczuwaniu i redukowaniu bólu
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach (warsztat),
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat).
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- arkusze do ćwiczeń (warsztat),
- spis proponowanej literatury.
Osoba prowadząca::
dr n.hum. Monika Bąk – Sosnowska – psycholog kliniczny, nauczyciel akademicki, terapeutaBADANIE CZY SPOTKANIE?- PSYCHOLOGICZNY KONTEKST BADANIA GINEKOLOGICZNEGO
BADANIE CZY SPOTKANIE?- PSYCHOLOGICZNY KONTEKST BADANIA GINEKOLOGICZNEGO
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych związanych ze spostrzeganiem interpersonalnym oraz komunikowaniem się.
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej własnego stylu komunikowania się.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) związanych z: efektywną komunikacją, radzeniem sobie ze stresem, udzielaniem pomocy psychologicznej.
Program:
- Wpływ mitów i stereotypów dotyczących kobiecej seksualności na spostrzeganie własnego ciała
- Psychologiczne podłoże dolegliwości ginekologicznych
- Skuteczne komunikowanie się i przekazywanie informacji
- Radzenie sobie z napięciem, frustracją i stresem
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach (warsztat),
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat).
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- arkusze do ćwiczeń (warsztat),
- spis proponowanej literatury.
Osoba prowadząca::
dr n.hum. Monika Bąk – Sosnowska – psycholog kliniczny, nauczyciel akademicki, terapeutaRADZENIE SOBIE W SYTUACJACH TRUDNYCH
RADZENIE SOBIE W SYTUACJACH TRUDNYCH
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych, istotnych w procesie radzenia sobie.
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej wybranych aspektów funkcjonowania psychicznego.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) usprawniających funkcjonowanie w obszarach: radzenia sobie ze stresem, asertywnego komunikowania się i oceniania, rozwiązywania konfliktów.
Program:
- Metody radzenia sobie ze stresem
- Zasady asertywnego komunikowania się
- Techniki efektywnego oceniania i rozwiązywania konfliktów
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach (warsztat),
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat).
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- spis proponowanej literatury.
Osoba prowadząca::
dr n.hum. Monika Bąk – Sosnowska – psycholog kliniczny, nauczyciel akademicki, terapeutaSTRATEGIE PRACY Z DZIECKIEM CHORYM SOMATYCZNIE
STRATEGIE PRACY Z DZIECKIEM CHORYM SOMATYCZNIE
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych związanych rozwojem dziecka, komunikowaniem się, łagodzeniem bólu.
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej własnego stylu komunikowania się.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) związanych z: efektywną komunikacją, radzeniem sobie ze stresem, udzielaniem pomocy psychologicznej.
Program:
- Dziecko w sytuacji choroby
- Rola systemu rodzinnego
- Zasady konstruktywnej komunikacji i nawiązywania dobrego kontaktu z dzieckiem
- Praktyczne zastosowanie pracy plastycznej w pomocy dziecku choremu
- Tworzenie bajek i opowiadań o charakterze terapeutycznym
- Praktyczne wykorzystanie i budowanie psychodramy
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach (warsztat),
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat).
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- arkusze do ćwiczeń (warsztat),
- spis proponowanej literatury.
Osoba prowadząca::
dr n.hum. Monika Bąk – Sosnowska – psycholog kliniczny, nauczyciel akademicki, terapeutaTWÓRCZE ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW
TWÓRCZE ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych, istotnych w procesie rozwiązywania konfliktów.
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej wybranych aspektów funkcjonowania psychicznego.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) związanych z efektywnym rozwiązywaniem konfliktów.
Program:
- Kiedy powstaje konflikt? Po co powstaje konflikt?
- Konflikt jako szansa na lepsze porozumienie.
- Konflikt jako szansa na lepsze poznanie potrzeb oraz oczekiwań własnych i partnera.
- Konflikt jako szansa na poprawę współpracy i jakości pracy.
- Wykorzystanie zasad efektywnej komunikacji w rozwiązywaniu konfliktów.
- Sposoby rozwiązywania konfliktów – jakie? Kiedy? Dla kogo?
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach (warsztat),
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat).
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- arkusze do ćwiczeń (warsztat),
- spis proponowanej literatury.
Osoba prowadząca::
dr n.hum. Monika Bąk – Sosnowska – psycholog kliniczny, nauczyciel akademicki, terapeutaASERTYWNOŚĆ JAKO NARZĘDZIE SKUTECZNEGO ZARZĄDZANIA
ASERTYWNOŚĆ JAKO NARZĘDZIE SKUTECZNEGO ZARZĄDZANIA
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych, istotnych w asertywnym zarządzaniu.
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej własnych uwarunkowań sprzyjających lub osłabiających asertywne funkcjonowanie.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) związanych z asertywnym zarządzaniem.
Program:
- Asertywna postawa wobec siebie i innych
- Asertywne wyrażanie trudnych emocji
- Asertywne zachowania w pracy i w życiu prywatnym
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach,
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat) .
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- arkusze do ćwiczeń (warsztat),
- spis proponowanej literatury.
ASERTYWNOŚĆ JAKO NARZĘDZIE SKUTECZNEGO ZARZĄDZANIA
ASERTYWNOŚĆ JAKO NARZĘDZIE SKUTECZNEGO ZARZĄDZANIA
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych, istotnych w asertywnym zarządzaniu.
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej własnych uwarunkowań sprzyjających lub osłabiających asertywne funkcjonowanie.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) związanych z asertywnym zarządzaniem.
Program:
- Asertywna postawa wobec siebie i innych
- Asertywne wyrażanie trudnych emocji
- Asertywne zachowania w pracy i w życiu prywatnym
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach,
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat) .
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- arkusze do ćwiczeń (warsztat),
- spis proponowanej literatury.
BUDOWANIE KONSTRUKTYWNEJ RELACJI Z ZESPOŁEM
BUDOWANIE KONSTRUKTYWNEJ RELACJI Z ZESPOŁEM
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych, istotnych w procesie skutecznego zarządzania.
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej wybranych aspektów funkcjonowania psychicznego.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) usprawniających funkcjonowanie w obszarach: komunikowania się, motywowania, oceniania, radzenia sobie ze stresem, przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu.
Program:
- sztuka skutecznego motywowania
- kierownik jako lider
- podstawy komunikacji werbalnej i pozawerbalnej
- zasady konstruktywnej oceny
- efektywne radzenie sobie z napięciem psycho - fizycznym
- przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach (warsztat),
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat)
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- arkusze do ćwiczeń (warsztat),
- spis proponowanej literatury.
KONSTRUKTYWNA RELACJA Z PODWŁADNYM JAKO PODSTAWA SKUTECZNEGO ZARZĄDZANIA
KONSTRUKTYWNA RELACJA Z PODWŁADNYM JAKO PODSTAWA SKUTECZNEGO ZARZĄDZANIA
Cele:
- rozpoznanie własnego stylu komunikowania się,
- zapoznanie się z zasadami efektywnej komunikacji werbalnej oraz pozawerbalnej,
- przyswojenie zasad i technik postawy asertywnej,
- zapoznanie się ze znaczeniem oceny pracowniczej dla efektywnego funkcjonowania firmy,
- odkrycie uwarunkowań psychologicznych, związanych z rolą przełożonego oraz podwładnego,
- praktyczne doskonalenie umiejętności komunikacyjnych, związanych z oceną pracowniczą.
Program:
Dzień I
- Wymiary i style komunikowania się
- Typowe bariery komunikacyjne
- Zasady konstruktywnych komunikatów werbalnych oraz pozawerbalnych
- Techniki efektywnego słuchania
- Asertywna postawa wobec siebie i innych
- Asertywne wyrażanie trudnych emocji
- Asertywne zachowania w pracy i w życiu prywatnym
Dzień II
- Miejsce oceny pracowniczej w strategii zarządzania firmą
- Cele i znaczenie oceny pracowniczej
- Aspekty psychologiczne oceny
- Typowe błędy oceniania
- Kryteria i metody oceniania
- Etapy rozmowy oceniającej
- Ocena jako prekursor zmiany
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach,
- praktyczne ćwiczenie umiejętności (tzw. scenki).
Czas trwania szkolenia:
- Dwa dni szkoleniowe, każdy po 8 godzin lekcyjnych
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- arkusze do ćwiczeń,
- spis proponowanej literatury.
KONSTRUKTYWNE POROZUMIEWANIE SIĘ Z ZESPOŁEM
KONSTRUKTYWNE POROZUMIEWANIE SIĘ Z ZESPOŁEM
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych, istotnych w procesie efektywnego komunikowania się.
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej własnego stylu komunikowania się.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) związanych z efektywnym komunikowaniem się.
Program:
- Mowa werbalna i pozawerbalna
- Wyznaczniki poprawnej komunikacji
- Zasady konstruktywnej oceny
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach (warsztat),
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat).
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- arkusze do ćwiczeń (warsztat),
- spis proponowanej literatury.
OCENA PRACOWNICZA JAKO ELEMENT SKUTECZNEGO ZARZĄDZANIA
OCENA PRACOWNICZA JAKO ELEMENT SKUTECZNEGO ZARZĄDZANIA
Cele:
- zapoznanie się ze znaczeniem oceny pracowniczej dla efektywnego funkcjonowania firmy,
- odkrycie uwarunkowań psychologicznych, związanych z rolą ocenianego oraz oceniającego (warsztat),
- przyswojenie zasad budowania efektywnych kryteriów oceny pracowniczej,
- ćwiczenie prowadzenia rozmów oceniających (warsztat),
- przewartościowanie oceny pracowniczej - z zagrożenia na wyzwanie i korzyść.
Program:
- Miejsce oceny pracowniczej w strategii zarządzania firmą
- Cele i znaczenie oceny pracowniczej
- Aspekty psychologiczne oceny
- Typowe błędy oceniania
- Kryteria i metody oceniania
- Etapy rozmowy oceniającej
- Ocena jako prekursor zmiany
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach,
- praktyczne ćwiczenie umiejętności (tzw. scenki).
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- arkusze do ćwiczeń (warsztat),
- spis proponowanej literatury.
RADZENIE SOBIE W SYTUACJACH TRUDNYCH
RADZENIE SOBIE W SYTUACJACH TRUDNYCH
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych, istotnych w procesie radzenia sobie.
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej wybranych aspektów funkcjonowania psychicznego.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) usprawniających funkcjonowanie w obszarach: radzenia sobie ze stresem, asertywnego komunikowania się i oceniania, rozwiązywania konfliktów.
Program:
- Metody radzenia sobie ze stresem
- Zasady asertywnego komunikowania się
- Techniki efektywnego oceniania i rozwiązywania konfliktów
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach (warsztat),
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat).
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- spis proponowanej literatury.
ZARZĄDZANIE STRESEM W PRACY
ZARZĄDZANIE STRESEM W PRACY
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat wybranych mechanizmów psychologicznych, istotnych w procesie radzenia sobie ze stresem.
- Zwiększenie samoświadomości dotyczącej wybranych aspektów funkcjonowania psychicznego.
- Nabycie konkretnych wskazówek (szkolenie) lub umiejętności (warsztat) usprawniających efektywne radzenia sobie ze stresem.
Program:
- Istota stresu ostrego oraz przewlekłego
- Radzenie sobie ze stresem zawodowym
- Wzmacnianie psycho – fizycznej odporności
Forma:
- wykład interaktywny,
- kwestionariusze psychologiczne,
- zadania w parach i podgrupach (warsztat),
- praktyczne ćwiczenie umiejętności, tzw. scenki (warsztat).
Czas trwania:
- szkolenie: jeden dzień (8 godzin lekcyjnych)
- warsztat: dwa dni (16 godzin lekcyjnych)
Materiały dla uczestników:
- kserokopie slajdów,
- kserokopie zawierające dokładny opis omawianych zasad, reguł, technik,
- arkusze kwestionariuszy psychologicznych,
- arkusze do ćwiczeń (warsztat),
- spis proponowanej literatury.